BENEFICIILE SPORTULUI ASUPRA ORGANISMULUI

Te-ai gândit vreodată ce efecte se produc în organismul tău atunci când alergi sau faci diverse activități fizice?

Se spune că “Sportul este un izvor de sănătate”, iar studiile făcute de-a lungul timpului vin să susțină această idee. Cea mai frumoasă parte este că poți să investești în sănătatea și starea ta de bine doar organizându-ți timpul efecient, astfel încât, zilnic sau săptămânal, să poți face sport.

De multe ori nu ne găsim interesul să ne implicăm sau să urmăm diverse direcții, deoarece nu cunoaștem efectele sau nu întelegem ceea ce se întamplă cu adevărat în urma acțiunilor noastre.

Dintre cele mai importante motive să alegem sportul în detrimentul sedentarismului, enumerăm doar câteva, care se pot observa cu ochiul liber:

  • Alergarea ne ajută să ne menținem sau chiar să pierdem în greutate. Este cunoscut faptul că prin alergare reușim să obținem un consum caloric semnificativ, iar dacă ne ajutăm și de sfaturile unui nutriționist, acordând o mai mare atenție meselor, rezultate nu vor întârzia să apară. De asemenea, vom fi într-o formă fizică excelentă, iar musculatura ni se va tonifia.
  • Prin mișcare putem preveni și controla diverse afecțiuni ale inimii sau accidentele vasculare celebrale. Potrivit și unui studio publicat în “American College of Cardiololgy”, persoanele active prezintă un risc scăzut în a dezvolta afecțiuni ale inimii. Dincolo de îmbunătățirea activității cardiace, menționăm și efectul pozitiv asupra anumitor boli, precum Alzheimer și Parkinson. În cazul acestora, sportul are efect terapeutic, ce vine să susțină și să echilibreze pierderea neuronilor provocată de aceste boli.
  • Deloc de ignorat este și faptul că sportul ne ajută în generarea de noi neuroni, fiind una dintre puținele modalități descoperite de specialiști. Până în prezent nu s-a aflat cu exactitate cum se întamplă acest mecanism, însă se cunoaște faptul că neuronii tineri iau naștere în hipocamp, centrul învățării și al memoriei. Având în vedere că după vârsta de 30 ani, creierul începe să-și piardă din țesutul nervos, aceasta descoperire vine să ajute acolo unde nicio altă intervenție din partea omului nu ar fi fost posibilă.
  • De asemenea, prin mișcare, în organismul nostru este descarcată endorfină, aceasta fiind o substanță produsă de anumite celule ale sistemului nervos central. Endorfina crește starea de bine și reduce discomfortul fizic din timpul antrenamentelor, inducând un sentiment de bună dispoziție.
  • Ne vom menține mai tineri – odată cu trecerea timpului, nivelul de hormoni de creștere (HCG) scade, el fiind răspunzător de aspectul nostru tânăr și fresh. Prin alergare, acest proces este întreținut, prelungindu-se sintetizarea hormonului, ceea ceva reduce și efectul de îmbătrânire.
  • Performanțele sportive – un alt efect pozitiv pe care îl obținem prin mișcare este creșterea condiției sportive. Putem cuantifica aceste rezultate prin tonifierea masei musculare și creșterea rezistenței fizice.
  • Un experiment care a avut loc la Universitatea West Michigan a demonstrat că prin alergarea rapidă timp de 30 de minute se îmbunătățește pragul frecvenței proceselor corticale. Cu alte cuvinte, alergând rapid 30 minute, ne creștem capacitatea de a procesa mai bine informațiile pe care creierul le primește.
  • Totdată, se va îmbunătăți și calitatea somnului, observând chiar după primele antrenamente/ sesiuni de alergare, ca vei adormi mult mai ușor și mai repede.

Așadar, lucrurile privite prin prisma celor amintite mai sus sunt doar un motiv serios care să ne  ambiționeze spre a face mișcare, în mod constant.

Sportul trebuie să devină nu doar un obiectiv de bifat, ci un stil de viață, pentru că doar așa vom dobândi  “o minte sănătoasă, într-un corp sănătos”.

Leave a comment